dinsdag 5 september 2017

Dichtinspiratie op de vroege ochtend

O, Groene goeroe!

O, Groene Goeroe, wat leer jij mij toch veel.
Van groente maak ik smoothies, maar fruit dat laat ik heel.
Ik hoef geen vlees of zuivel, ook brood dat laat ik staan.
‘k Geniet met volle teugen van quinoa en banaan.

O, Groene Goeroe, ik doe het nog verkeerd.
Ben zo blij dat jij er bent, dat jij me corrigeert.
Want door mijn consumptie, dat is ontzettend zuur,
wordt dus die quinoa voor een Peruaan te duur!

O Groene Goeroe, wat fijn dat ik dit weet.
‘k Zal voortaan nóg veel beter selecteren wat ik eet.
Ik ben gek op rauwkost, quinoa laat ik staan.
Ontbijten doe ik graag met avocado en banaan.

O Groene Goeroe, daar ging het toch nog fout.
Voor banaan en avocado kapt men regenwoud.
Ach, ik drink wel water. Wat, is dat ook verkeerd?
Het zit vol met rotzooi als je ’t niet eerst destilleert!

Dit hou ik niet vol, ik geef mij nu gewonnen.
Daarom ben ik toch maar aan mijn middagmaal begonnen.
Biologisch vlees, heel zuiver moet je weten.
Want ik heb zojuist mijn Groene Goeroe opgegeten.

Firma Fluitekruid

6 opmerkingen:

  1. Ik zag hem al op Facebook voorbij komen, maar de tweede keer is hij zeker zo leuk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, en ik moest nog aan jou denken, toen ik tot tweemaal toe 'banaan' als rijmwoord koos. Jij had al eerder ontdekt hoe lekker dat rijmt, zo'n banaan.

      Verwijderen
  2. Het zit vol met rotzooi als je ’t niet eerst destilleert!


    แคมฟรอก

    BeantwoordenVerwijderen