donderdag 4 juli 2013

Fluitekruid's Appelsap

Puur, troebel appelsap is het lekkerste wat er is. Alleen is het erg duur. Dus denk ik er al een tijdje over om het zelf te maken. Misschien ga ik een slow juicer kopen. Die zijn ook duur, maar dan hoef je nooit meer appelsap te kopen!
Toch twijfel ik nog. Ga ik hem echt veel gebruiken? Of is de aardigheid er snel weer af, en staat hij een maand later alweer stof te vangen?

Ineens krijg ik een idee. Zou je met een blender ook appelsap kunnen maken? Je moet het dan natuurlijk nog wel even goed zeven en door een stuk kaasdoek wringen. Stel dat het lukt, dan kan ik een paar maanden uitproberen hoe dat bevalt. Als ik baal van het schoonmaakwerk achteraf, dan kan ik beter ook geen slow juicer kopen, want die moet je ook iedere keer schoonmaken.

Ik neem de proef op de som:







Gelukt!!!!! 
(...en het schoonmaken viel  vooralsnog mee :-))

13 opmerkingen:

  1. ik gebruik er altijd mijn sapcentrifuge voor, die ik al bijna 20 jaar heb :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een blender is inderdaad zomaar schoon! Ik denk er ook wel eens over. Maar volgens mij zou ik liever een Vitamix(blender) hebben dan een Versapers(juicer) als het eropaankomt. Als ik dat geld maar een keer kan uitgeven...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht dat Valhalla er eentje in de aanbieding had, als hij inmiddels niet is weggekaapt. Je kunt ook sites checken als Ruilen.nl, Ikgeefweg.nl of Durftevragen.nl.

      Verwijderen
  3. Mmmmmmmm, dat smaakt vast heerlijk!! Goed idee, ik heb op de moestuin ook een appelboompje staan en ik heb een blender thuis....nu alleen nog een kaasdoek of iets vergelijkbaars!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bestelde het een tijdje geleden bij een kaasboerderij (weet niet meer welke), maar stoffenwinkels en kookwinkels verkopen het ook. Zag net dat zelfs bol.com het tegenwoordig verkoopt, grappig!

      Verwijderen
    2. Je kunt ook gewoon koffiefilterzakjes gebruiken!

      Verwijderen
    3. Dan moet je wel van die grote hebben, voor bedrijfskoffiezetapparaten, want zo'n klein filterzakje loopt natuurlijk zo over. En je kunt ze niet uitwringen. Volgens mij gaat het niet lukken met filterzakjes....

      Verwijderen
  4. ik maak appelsap met de sappan, het sap wordt dan wel helder in plaats van troebel maar lekkerrr

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, laat de ruilwinkel nou toevallig nog een juicer hebben staan! Voor een paar punten maar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo, is dat even een meevaller!

      Verwijderen
    2. Ja, wel leuk, een sapcentrifuge helemaal voor nop. Maar ik heb er nu twee keer appelsap mee geperst, en ik vind het wel kolere veel schoonmaakwerk! Zeker die draaizeef is lastig schoon te krijgen, want de pulp gaat in alle hoeken en gaten zitten...

      Dus waarschijnlijk staat hij binnenkort weer in de ruilwinkel, en maak ik mijn sappies gewoon weer met m'n blender...

      Verwijderen
    3. Ik ben op zoek naar zo'n ding, wil hem ook wel eens uitproberen.
      Als je hem kwijt wil, hou ik me aanbevolen.

      Verwijderen
    4. Te laat! Heb hem gedoneerd aan onze Weggeefmarkt tijdens ons straatfeest. Een buurvrouw wilde hem graag hebben. Anders had ik hem je graag gegeven. Heb je al weggeefsites geprobeerd? (gratisaftehalen.nl, durftevragen.nl, ikgeefweg.nl, freecycle.org)

      Verwijderen